Salon samochodowy OMC Motors

OMC Motors Ltd. – Salon samochodowy z serwisem

OBIEKT, KTÓRY SPRZEDAJE MARKĘ

Komunikatywna architektura

 Budynek salonu samochodowego Ford wraz z serwisem miał z daleka przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Przejeżdżającym obok miał jasno zakomunikować nie tylko swoją obecność, ale także odzwierciedlać wartości marki Ford, takie jak: wysoki poziom technologii i estetyki, funkcjonalność oraz prestiż, a wszystko to przy ograniczeniach wynikających z niewielkiej powierzchni działki.

 Przełamać standard

Powodzenie wysiłkom projektantów zagwarantowało podjęcie dwóch kluczowych decyzji. Pierwsza to przełamanie bryły budynku oraz cofnięcie tej części, w której miała się znajdować część warsztatowa oraz serwis techniczny. Druga, w odniesieniu do tej części bryły, w której miał się znajdować salon wraz z zapleczem biurowym, to nadwieszenie nad recepcją przeszklonego kubika, który nie tylko nadał charakter całemu budynkowi, ale również stanowił odpowiednie tło dla logo marki FORD.

 Pokonać ograniczenia

Zaproponowane rozwiązania stanowiły odpowiedź na potrzeby klienta, ale także pokonywały ograniczenia wynikające ze stosunkowo niewielkich rozmiarów działki. Zwłaszcza że przestrzeń parkingową zlokalizowano na stropie budynku hali serwisowej, co było rozwiązaniem tyle ekonomicznym, co efektownym.

 

Czas projektu/realizacji 2000

 

Lokalizacja – Warszawa

Pow. użytkowa ~3 350 m2

Zakres prac:

  • Koncepcja architektoniczna
  • NASZ ADRES

    01-678 WARSZAWA
    UL. CZĄSTKOWSKA 16

  • NEWSLETTER

  • © 2011 KRZYSZTOF POLKOWSKI ARCHITEKTURA

    WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE